لوگو

سرا

پیش نویس دوم ویرایش پنجم مبحث ۱۷ جهت نظرخواهی منتشر شد

پیش نویس دوم ویرایش پنجم مبحث ۱۷ جهت نظرخواهی منتشر شد

پیرو اطلاعیه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۲ و درج پیش نویس اول ویرایش پنجم مبحث هفدهم، تحت عنوان «سامانه گاز طبیعی در ساختمان»، پیش نویس دوم غیر قابل استناد مبحث مذکور با استفاده از نظرات واصل شده تهیه شده است.

لذا از کلیه اساتید، مهندسان، متخصصان و دست اندرکاران صنعت ساختمان تقاضا می‌شود نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این پیش نویس تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ به دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با نشانی الکترونیکی mabhas@inbr.ir ارسال نمایند.

دانلود پیش نویس ویرایش پنجم مبحث ۱۷

————————-

به اطلاع می‌رساند پیش نویس غیر قابل استناد ویرایش پنجم مبحث هفدهم مقررات ملی ساختمان تحت عنوان «سامانه گاز طبیعی در ساختمان» تهیه شده است.

لذا از کلیه اساتید، مهندسان، متخصصان و دست اندرکاران صنعت ساختمان تقاضا می‌شود نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص پیش نویس ویرایش پنجم مبحث ۱۷ تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۳، به دفتر مقررات ملی ساختمان با نشانی الکترونیکی mabhas@inbr.ir ارسال نمایند.

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در راستای رسالت خود در بازنگری و تدوین مقررات ملی ساختمان پیشرفت‌های تکنولوژی و فنی مصالح و تجهیزات نوین صرفه جویی اقتصادی و حفظ منافع و سرمایه های ملی ایمنی و آسایش را ملاک عمل خود در ویرایش‌های جدید آنها قرار می‌دهد.

در حال حاضر پس از دو سال از بازنگری ویرایش چهارم مبحث ۱۷ و همچنین ابلاغ آن (سال ۱۴۰۱) به منظور کمک به حفظ تراز مصرف گاز در کشور و رفاه حال مصرف‌‎کنندگان و ارائه مشخصات فنی برای استفاده از تجهیزات جدید گازسوز با راندمان بالا همچون دستگاه گرمایشی با محفظه احتراق کاملا بسته (هرماتیک) همچنین امکان تعویض دستگاه‌های گازسوز در چهارچوب مشخصات فنی ارائه شده و مشخصا با رعایت کامل ضوابط‌،ایمنی اقدام به تدوین ویرایش پنجم مبحث هفدهم به شرح زیر نموده است.

تغییرات ویرایش پنجم مبحث ۱۷ نسبت به ویرایش چهارم

  • تغییر نام مبحث تحت عنوان «سامانه گاز طبیعی در ساختمان» به منظور شمولیت جامع عنوان مبحث نسبت به محتوای آن.
  • ادغام فصل هفتم «دودکش‌های دستگاه‌های گازسوز» با فصل چهارم «طراحی سامانه گاز»، به منظور کاهش ارجاعات و پیوسته بودن ضوابط محصولات احتراق با مشخصات فنی دستگاههای گازسوز به تفکیک و همچنین فصل تامین هوای احتراق
  • دسته بندی ضوابط فنی دستگاه‌های گازسوز بر اساس نوع کاربرد آنها در ساختمان به منظور سهولت استفاده کاربران
  • اصلاح و به روزرسانی اشکال و جداول ارائه شده در متن و پیوست‌ها
  • تدوین ضوابطی برای تعویض دستگاه‌های گازسوز در چهارچوب مشخصات فنی ارائه شده و مشخصا با رعایت کامل ضوابط ایمنی و…

در پایان این دفتر از تمامی، اساتید مهندسان انجمن‌های مهندسی و سازمان‌های نظام مهندسی و نیز کلیه دست اندرکاران صنعت ساختمان که نظرات نگارشی و تخصصی خود را در ارتباط با پیش نویس این مبحث برای ما ارسال می‌نمایند، صمیمانه تشکر و قدردانی نموده و از هرگونه اظهار نظر، پیشنهاد و انتقاد استقبال و از آنها جهت انجام اصلاحات بعدی استفاده خواهد نمود.

لذا عموم علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی inbr.ir نسبت به ثبت نقطه نظرات خود اقدام نمایند.

دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان