حل معضلات ترافیکی با حذف تبلیغات شهری
ماه گذشته اعضای شورای شهر تهران در جلسهای، طرح دو فوریتی ممنوعیت تبلیغات نمایشگاه بینالمللی تهران در فضاهای شهری را روی میز بررسی قرار دادند و آن را به صورت دو فوریتی به تصویب رساندند.
چرایی این طرح از سوی اعضای شورای شهر تهران با استناد به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداریها، مقابله شهرداری با اقداماتی که سلامتی شهروندان را به مخاطره میاندازد عنوان شد.
مصداق این مخاطره ایجاد مزاحمت بهواسطه ترافیک در اطراف نمایشگاه بینالمللی تهران واقع در خیابان سئول ذکر گردید.
در آن جلسه همچنین عنوان شد که مجموعه نمایشگاه بینالمللی تهران بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکار است.
حال ابلاغیهای بر اساس این طرح تصویب شده، از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران به شرکتهای تبلیغاتی طرف قرارداد ارسال شده است. در متن این ابلاغیه آمده است:
«با عنایت به مصوبه صد و هشتاد و سومین جلسه رسمی دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ممنوعیت اجرای تبلیغ برای نمایشگاه بینالمللی تهران و با توجه به مشکلات ومعضلات ترافیکی ناشی از فعالیت نمایشگاه بینالمللی تهران در خیابان سئول طی سالهای گذشته و همچنین فراهم بودن امکانات و زیرساختهای مربوطه در محل نمایشگاه آفتاب تهران به اطلاع میرسانیم، هرگونه تبلیغ برای رویدادهایی که در نمایشگاه بینالمللی تهران (واقع در خیابان سئول) برگزار میگردد ممنوع میباشد.»
در این ابلاغیه همچنین عنوان شده است که عواقب عدم رعایت این ابلاغیه بر عهدهٔ شرکتهای طرف قرارداد خواهد بود.
نمایشگاه صنعت ساختمان، از جمله مهمترین نمایشگاههای سالانه است که در محل نمایشگاه بینالمللی تهران در تابستان برگزار میشود.
در نهایت باید عنوان کرد که این تصمیم شورای شهر تهران به نوعی حذف صورت مساله است؛ چراکه بدیهی است با حذف تبلیغات رویدادهای نمایشگاهی نمایشگاه بینالمللی تهران، معضلات ترافیکی آن منطقه حل نخواهد نشد.
علاوه بر آن، این تصمیم به زیان فعالان زیادی در حوزه تبلیغات نیز خواهد بود.