سفر در زمان، با قیمت قدیم ثبت نام کنید!

لوگو

سرا

پاسخنامه تشریحی محاسبات عمران سوالات آزمون نظام مهندسی

پاسخنامه تشریحی محاسبات عمران سوالات آزمون نظام مهندسی

آزمون محاسبات عمران ۱۷ اسفند ماه به صورت سراسری برگزار گردید. پاسخنامه تشریحی محاسبات عمران در آزمون نظام مهندسی نوبت سوم سال ۱۴۰۲، توسط تیم هیات علمی سرا آماده شده است.

تمامی سوالات آزمون نظام مهندسی محاسبات اسفند ۱۴۰۲، در قالب یک فایل PDF که تماما به صورت تایپ‌شده، با ترسیم اشکال مربوطه می‌باشد و به صورت رایگان برای شما مهندسان عزیز قرار گرفته است.

دانلود پاسخنامه تشریحی آزمون محاسبات نظام مهندسی اسفند ۱۴۰۲

دانلود پاسخنامه تشریحی آزمون محاسبات عمران | اسفند ماه ۱۴۰۲ – هیات علمی سـرا (به‌ زودی)

دانلود پاسخنامه تشریحی آزمون محاسبات نظام مهندسی مهر ۱۴۰۲

برای بررسی جواب صحیح سوالات، کافیست تا فایل PDF پاسخنامه را دانلود کنید:

دانلود پاسخنامه تشریحی آزمون محاسبات عمران | مهر ماه ۱۴۰۲ – دفتر مقررات ملی ساختمان

کارنامه نهایی آزمون محاسبات خود را در صفحه نتایج آزمون نظام مهندسی مشاهده کنید و گزینه صحیح پاسخ‌نامه‌ها را با کارنامه‌ی خود تطبیق بدهید.

فیلم آموزشی آمادگی آزمون محاسبات عمران

فیلم آموزشی آمادگی آزمون محاسبات عمران

دو دوره جامع تخصصی «الماس» و «یاقوت» ویژه آزمون محاسبات عمران زمستان ۱۴۰۲ با تخفیف ویژه در حال ثبت‌نام است.

ثبت‌نام دوره محاسبات

هدف سرا در دوره های آمادگی آزمون محاسبات توانمند سازی جامعه مهندسی در حوزه محاسبات و طراحی سازه است.

استفاده از اساتید بزرگ محاسبات کشور در دوره های آمادگی آزمون بدین خاطر است تا شما بتوانید ضمن آماده شدن برای قبولی در آزمون محاسبات، اصول و مفاهیم طراحی را به طور کامل فرابگیرید تا در پایان دوره به یک مهنـدس طـراح حـرفـه‌ای تبدیل شوید.

در نتیجه دستاورد شما در پایان این دوره، یادگیری تخصصی طراحی و محاسبات سازه خواهد بود که با اندکی تلاش می تواند با شیرینی قبولی در آزمون محاسبات نیز همراه شود!

حل سوالات آزمون محاسبات توسط دکتر خلوتی و دکتر حسین‌زاده اصل

آزمون محاسبات، از جمله‌ حرفه‌ای‌ترین آزمون‌های مهندسی است.

بسیاری از شرکت‌کنندگان، بعد از آزمون منتظر اعلام نظر اساتید با تجربه‌ی سرا هستند تا تحلیل دقیق و فنی نسبت به سطح سوالات و پاسخ‌های آزمون محاسبات را دریافت کنند.

به همین دلیل سرا همچون آزمون‌های گذشته، با همراهی دکتر خلوتی و دکتر حسین‌زاده اصل و سایر اساتید هیات علمی سرا، پاسخنامه تشریحی محاسبات را به شکل یک فایل کاملا دقیق و موشکافانه منتشر می‌کند.

این پاسخنامه با بررسی تمام ابعاد سوالات و ارزیابی سطح آزمون در اختیار مهندسان عمران قرار می‌گیرد. همچنین اگر سوالی نیاز به بازنگری یا بررسی مجدد داشته باشد، در خلال توضیحات علمی اساتید در فایل پاسخنامه منتشر خواهد شد.

پاسخ تشریحی محاسبات سال‌های گذشته آزمون نظام مهندسی (فایل PDF)

شما می‌توانید پاسخنامه تشریحی آزمون‌های گذشته محاسبات عمران را که توسط اساتید برجسته طراحی سازه و مدرسین دوره های آمادگی آزمون محاسبات موسسه سرا، ارائه شده است را از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

پاسخنامه‌های تشریحی آزمون محاسبات سال‌های گذشته – هیات علمی سرا

بهترین کتاب‌‌ها برای آزمون محاسبات:

قبول شدن در آزمون محاسبات، یک کلید اصل مهم دارد:

آموزش حرفه‌ای + تمرین مستـمر

اگر شما هم قصد شرکت در آزمون محاسبات را دارید و برای شروع به دنبال منابع مطالعاتی با کیفیت می‌گردید، مجموعه‌ی پنج جلدی منابع آزمون محاسبات سـرا را حتما بررسی کنید.

این مجموعه پنج جلدی شامل چهار جلد کتاب درسنامه و تست از مهم‌ترین مباحث محاسبات (فولاد، بتن، زلزله و بارگذاری) است و یک جلد کتاب جعبه ابزار محاسبات که شامل روابط مهم و پرکاربرد آزمون محاسبات می‌باشد.

این مجموعه توسط دو مدرس برجسته طراحی سازه دکتر امیرحسین خلوتی و دکتر مسعود حسین‌زاده اصل طراحی و منتشر شده است.

کتاب‌های آزمون محاسبات
پنج کتاب منابع آزمون محاسبات

برای خرید کتاب‌ها کافیست به صفحه فروشگاه کتاب عمران‌سرا مراجعه کرده و «کتاب‌های مناسب آزمون محاسبات» را انتخاب کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

پاسخ سوالات دفترچه آزمون محاسبات عمران توسط دفتر مقررات ملی ساختمان

از سال ۱۴۰۱، دفتر مقررات ملی ساختمان، در کنار انتشار پاسخنامه کلیدی آزمون‌های نظام مهندسی، اقدام به انتشار پاسخنامه‌های تشریحی نیز نموده است.

فایل پاسخنامه‌های تشریحی تقریبا یک ماه بعد از برگزاری هر آزمون در سایت دفتر مقررات ملی ساختمان قرار می‌گیرد، این‌ پاسخنامه‌ها نسبت به پاسخنامه‌های تشریحی که توسط تیم موسسه سرا منتشر می‌شود، مختصرتر می‌باشد.

در ادامه دفترچه پاسخ‌های آزمون‌های اخیر که به صورت تشریحی منتشر شده است را برای شما قرار دادیم:

در صورتی که نیاز به مشاهده سوالات آزمون‌های سایر صلاحیت‌های نظام‌مهندسی را دارید، وارد صفحه «سوالات آزمون نظام مهندسی» شوید و دفترچه مورد نظر خود را دانلود کنید.