با خیال راحت حل کن؛ همه تستای فولاد، توی آزمون مرداد!

لوگو

سرا

جزئیات بارگذاری مدارک برای پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی رسمی

جزئیات بارگذاری مدارک برای پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی رسمی

اطلاعیه شورای عالی کانون کارشناسان دادگستری:

به اطلاع متقاضیان معرفی شده برای ادامه‌ی مراحل آزمون سال ۱۴۰۲ می‌رساند:

از روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ مطابق با تاریخ های مندرج در جدول پیوست مهلت دارند تا مدارک شناسائی ، تحصیلی و سوابق کاری خود را برای بررسی و تطبیق توسط شورای عالی، با شرایط و ضوابط دفترچۀ راهنمای ثبت‌نام بارگذاری نمایند.

لازم به ذکر است که:

  1. مدرک تحصیلی لیسانس ملاک عمل برای تطبیق با رشتۀ کارشناسی مورد تقاضا خواهد بود و مدارک فوق لیسانس و بالاتر به عنوان مدارک تکمیلی بارگذرای شود، به استثناء رشته‌های جدول شمارۀ ۴ دفترچه راهنمای ثبت نام که مدارک تحصیلی فوق لیسانس یا بالاتر ملاک عمل است.
  2. مدرک تحصیلی معادل(حتی با دارا بودن گواهی آزمون جامع سازمان سنجش)، مدرک تحصیلی دارای ارزش استخدامی و یا مدارک غیردانشگاهی مورد پذیرش نیست.
  3. دانشگاه صادر کنندۀ مدرک کارشناسی باید مورد تایید یکی از وزارتین علوم یا بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی باشد.
  4. سابقۀ کار مرتبط با رشتۀ مورد تقاضای کارشناسی باید در سربرگ شرکت ، موسسه ، سازمان یا هر نهاد صادر کنندۀ گواهی و ممهور به مهر آن نهاد باشد و به مدت زمان لازم برای رشتۀ مورد تقاضا بر اساس دفترچۀ راهنمای ثبت‌نام سال ۱۴۰۲ شورای‌عالی کارشناسان باشد. همچنین باید شامل تاریخ شروع به کار به تفکیک روز، ماه و سال و عنوان دقیق شغلی و شرح وظایف محوله باشد. سوابق شغلی که تنها نشانگر استخدام فرد در شرکت یا سازمان صادر کننده است و به صورت دست‌نویس و غیر رسمی صادر شده است ملاک عمل نخواهد بود.

برای ارائه گواهی اشتغال، فایل نمونه گواهی اشتغال به کار که شامل نسخه word و Pdf است، را به رایگان دانلود کنید:

  1. معرفی‌شدگان برای ادامۀ مراحل در رشتۀ تعیین نفقه که دارای پروانه وکالت هستند علاوه بر ارائۀ پروانه مذکور می باید به مدت ۵ سال و در هر سال بین ۳ تا ۵ دادنامۀ طلاق به عنوان سابقۀ کار ارائه نمایند. سایر معرفی‌شدگان در این رشته که دارای پروانۀ وکالت نمی‌باشند باید سابقۀ کار خود را که مرتبط با امور نفقه است از سازمان بهزیستی ، کمیتۀ امداد ، دادگاههای خانواده و سایر سازمانها و ارگانهای دولتی مربوط به امور خانواده ارائه نمایند.
  2. ارائه سابقۀ کار از چندین سازمان یا شرکت مختلف به شرط نداشتن همپوشانی زمانی و مرتبط بودن عنوان و شرح شغلی با رشتۀ مورد تقاضا به مدت زمان لازم بر اساس شرایط و ضوابط دفترچۀ راهنمای ثبت نام بلامانع است.
  3. در مواردی که شورای‌عالی تشخیص دهد متقاضی را ملزم به ارائۀ گواهی سابقه بیمه و اسناد حق الزحمۀ پرداختی توسط صادر کننده گواهی برای احراز سابقۀ کار ارائه شده توسط متقاضی می‌نماید.
  4. متقاضیان معرفی شده در رشتۀ‌های کارشناسی راه و ساختمان، کشاورزی و منابع طبیعی ، برق ماشین و تاسیسات کارخانجات و ….، دارای پروانۀ نظام مهندسی حداقـل پایـۀ دو که از تاریخ صدور آن تا آخرین روز ثبت‌نام (۱۴۰۲/۰۸/۱۴) آزمون شورای عالی پنج سال گذشته باشد، می‌توانند پروانۀ مذکور را به عنوان سابقۀ کار به همراه سایر سوابق جهت بررسی ارائه نمایند.
  5. سابقۀ کاری مرتبط متقاضیان معرفی شده در رشته‌های تشخیص اصالت خط، امضاء و اثرانگشت و امور وسائط نقلیۀ موتوری زمینی باید توسط رئیس پلیس آگاهی فراجا یا رئیس پلیس آگاهی استان محل خدمت تایید شده باشد.
  6. سابقۀ تدریس به تنهایی در هیچ رشتۀ کارشناسی رسمی دادگستری به عنوان سابقۀ کار محسوب نمی شود.
  7. کارشناسان متقاضی انتقال معرفی شده برای ادامۀ مراحل علاوه بر مدارک شناسائی باید پروانۀ تمدید شدۀ کارشناسی خود را نیز بارگذرای نمایند. این دسته از متقاضیان نیاز به بارگذرای مدرک تحصیلی و سابقۀ کاری ندارند.
  8. کارشناسان متقاضی تغییر رشتۀ معرفی شده برای ادامۀ مراحل علاوه بر مدارک شناسائی ،تحصیلی و سابقۀ‌کاری باید پروانۀ تمدید شدۀ کارشناسی خود را نیز بارگذرای نمایند.

مدارک بارگذرای شده توسط شورای‌عالی بررسی و چنانچه نقص یا ایرادی در تطبیق شرایط متقاضی با ضوابط دفترچۀ ثبت‌نام باشد از طریق سامانۀ آزمون اطلاع‌رسانی خواهد شد و متقاضی موظف است ظرف مهلت تعیین شده مدارک تکمیلی را ارائه نماید.

عدم ارائه مدارک در مدت زمان تعیین شده به منزلۀ انصراف از تقاضا تلقی خواهد شد.

متقاضیان موظفند کارتابل سامانۀ آزمون خود را به طور مرتب بازبینی نموده تا از روند پرونده مطلع شوند.

ارائۀ مدارک بعد از مهلت تعیین شده و به صورت حضوری به هر دلیلی که باشد پذیرفته نخواهد شد.

دوره آمادگی مصاحبه کارشناسی رسمی (آزمون شفاهی)

دوره آمادگی مصاحبه کارشناسی رسمی (آزمون شفاهی)

کارگاه آموزشی آمادگی ویژه جلسه آزمون مصاحبه، با ارائه دکتر خلوتی و دکتر شیبانی اصل شما را برای آزمون آماده می‌کند. در این جلسه شبیه‌سازی مصاحبه و بررسی رزومه شما به صورت اختصاصی انجام می‌شود.

مشاهده

زمان‌بندی بارگذاری مدارک برای پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی رسمی دادگستری:

ردیفاستانزمان
1گلستان، گیلان، مازندراناز پنجم خرداد به مدت یک هفته
2لرستان، کرمانشاه، ایلام ،کرمان، مرکزی، سمنان، بوشهر، سیستان و بلوچستاناز هفتم خرداد به مدت یک هفته
3قزوین، قم، همدان، کردستان، هرمزگان، زنجان، آذربایجان غربیاز نهم خرداد به مدت یک هفته
4اردبیل البرز آذربایجان شرقیاز یازدهم خرداد به مدت یک هفته
5تهراناز سیزدهم خرداد به مدت یک هفته
6اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، یزداز پانزدهم خرداد به مدت یک هفته
7خوزستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، فارس، کهکیلویه و بویراحمداز هفدهم خرداد به مدت یک هفته

متقاضیان واجد شرایط دفترچۀ ثبت‌نام در رشتۀ مورد تقاضا مصاحبۀ علمی و تخصصی ندارند و برای مرحلۀ تشخیص صلاحیت‌ اولویت‌های اخلاقی به کمیسیون مادۀ ۱۳ شورای‌عالی کارشناسان معرفی خواهند شد.

اطلاعیه‌های تکمیلی در مورد نحوه ورود به سامانه آزمون، دریافت نام کاربری و رمز عبور را از صفحه واحد آزمون در وب‌سایت شورای‌عالی پیگیری نمائید.

توجه داشته باشید که تنها در صورتی امکان ورود به سامانه ثبت نام آزمون را خواهید داشت که پیامک ثانویه زمانبندی را دریافت کرده باشید. این پیامک ۲۴ ساعت قبل از فرا رسیدن زمان ثبت نام برای متقاضیان استان طبق جدول فوق ارسال خواهد شد. (کد کاربری و کلمه عبور جهت ورود کد ملی می باشد.)