لوگو

سرا

4 نکات مهم از دفترچه سوالات آزمون نظام مهندسی که فراموش می شود

4 نکات مهم از دفترچه سوالات آزمون نظام مهندسی که فراموش می شود

سلام ، امروز میخوایم در مورد یک سری نکات ریز و به ظاهر معمولی ای صحبت کنیم که تاثیرش بیشتر از اون چیزی هست که بشه فکرش رو کرد! نکاتی که گاهی به خاطر بی توجهی یک سال دریافت پروانه اشتغال ما رو میتونه به تاخیر بندازه!

4 نکته مهم در دفترچه سوالات آزمون نظام مهندسی

اگر قبلا توی آزمون نظام مهندسی شرکت کرده باشید، احتمالا با عکس زیر که مربوط به صفحه اول دفترچه سوالات آزمون هست آشنا هستید. اگر هم که دفعه اولتون هست که قراره توی آزمون شرکت کنید می تونید سوالات آزمون نظام مهندسی سال های قبل رو از اینجا دریافت کنید و با ظاهر دفترچه آشنا بشید.

4 نکته مهم در دفترچه سوالات آزمون نظام مهندسی

این صفحه یک سری توضیحات در مورد نکات آزمون داره و از اونجایی که وقت آزمون 150 دقیقه ست و برای هر سوال حدود 2و نیم دقیقه زمان داریم، سریع از این صفحه رد میشیم تا بتونیم بیشترین استفاده از زمان رو ببریم.

اما صبر کنید ! ! !

توی همین صفحه اول، هنوز نکاتی هست که خیلی از مهندسین موقع امتحان اون رو فراموش می کنند! محیط شرایط امتحان یک مقدار آدم رو درگیر استرس های مختلف می کنه، که لازم هست از پیش از آزمون، نکات مهم این صفحه رو خوب بشناسیم که برای آزمون ازش استفاده کنیم.

نکته اولی که از دفترچه سوالات آزمون نظام مهندسی فراموش میشه چی هست؟

خط اول میگه که به گزینه ای پاسخ بدید که کامل ترین جواب درست باشه.

کامل ترین جواب؟

مگه جواب غیر کامل هم داریم؟

یا درسته یا غلط دیگه؟

4 نکته مهم در دفترچه سوالات آزمون نظام مهندسی

پاسخ اینه که بله! جواب غیر کامل هم داریم. متاسفانه رعایت نکردن این توضیح راهنمای دفترچه باعث شده بسیاری از مهندسین دچار اشتباه بشن و سوالاتی که خیلی ساده می تونستند پاسخ صحیح بدهند و نمره ش رو کسب کنند رو اشتباه زدند.

وقتی توضیحات دفترچه میگه کامل ترین پاسخ درست، اولین چیزی که یادآور میشه توی ذهنمون اینه که باید همه ی گزینه ها رو مطالعه کنیم! شاید اولین گزینه به نظرمون درست باشه، اما چون باید کامل ترین رو انتخاب کنیم پس باید تمام گزینه ها رو با دقت بخونیم و با توجه به سوالی که مطرح شده پاسخ مناسب رو انتخاب کنیم.

گاهی بعضی از جواب ها دارای یک سری استثنائات هستند، یا شرایط الزامی خاصی دارند که باید توی انتخاب اونها به عنوان گزینه صحیح دقت کافی داشته باشیم.

پس با توجه به این نکات یادمون باشه که:

همیشه کامل ترین جواب درست رو باید انتخاب کنیم.

نکته طلایی دوم در دفترچه سوالات آزمون نظام مهندسی چی هست؟

تست های غلط یکی از آزاردهنده ترین بخش هایی هست که می تونه تاثیر خیلی از جواب های درستمون رو، از بین ببره! وقتی بعد آزمون که جواب ها رو بررسی می کنیم و به تست غلط می رسیم، یه افسوس زیادی میخوریم که چرا این تست رو زدم!

تاثیر این تست های اشتباه به این صورت هست که به ازای هر سه سوال غلط، یک جواب صحیح ما حذف میشه! دقت داشته باشید که وقتی ما تستی رو توی آزمون جواب میدیم و تو ذهنمون اینطور حساب می کنیم که بهش پاسخ صحیح دادیم ؛ وقتی که اشتباه زده باشیم این اتفاق رخ میده:

4 نکته مهم در دفترچه سوالات آزمون نظام مهندسی

پس یه توصیه داریم اینکه حتما و حتما و حتما ، تست هایی رو پاسخ بدید که از جوابش مطمئن هستید و نیازی نیست تست های مشکوک رو بزنید. از تست های که نیاز به زمان بررسی بیشتری داره رد بشید و بعدا اگر فرصت کردید و احتیاج بود بهش برگردید. (چون شاید یه تعدادی از تست ها رو با اطمینان بزنید و بدونید که میتونید نمره 50 بگیرید و دیگه نیازی به نمره بیشتر نباشه!)

سومین موضوع مهم در دفترچه سوالات آزمون نظام مهندسی:

هیچگونه وسیله ی اضافی که منجر به بحث تقلب و دردسر برای شما در سر جلسه میشه رو با خودتون به همراه نداشته باشید. هر وسیله ای که طبق توضیحات دفترچه به عنوان تقلب محسوب میشه رو کنار بزارید و همراه خودتون نبردید. جریمه تقلب محرومیت چندین ساله از آزمون نظام مهندسی هست که قطعا هزینه سنگینی برای ما خواهد داشت. ماشین حساب هایی که مشابه تبلت هست یا ساعت هوشمند رو حواستون باشه که همراه نداشته باشید. به خصوص ساعت هوشمند که ممکن هست به صورت سهوی دستمون باشه و سر جلسه متوجه اون بشیم.

4 نکته مهم در دفترچه سوالات آزمون نظام مهندسی

آخرین نکته کلیدی و مهم از دفترچه سوالات آزمون نظام مهندسی:

نکته آخر این است که در ذهنتان باشد در این آزمون شما هیچ رقابتی با سایرین ندارید و کسب نمره ی 100 یا 80 یا 50 ، هیچ امتیازی نسبت به هم ندارند. برخی از مهندسین فراموش می کنند که برای کسب پروانه اشتغال تنها به نمره 50 احتیاج دارند و کسب نمره های بالاتر تاثیری در قبولی آنها ندارد. همین مسئله باعث می شود که برای نمره بیشتر، به سوالات بیشتری پاسخ بدهند که احتمال پاسخ اشتباه و زدن گزینه های غلط نیز افزایش می یابد. لذا توصیه می کنیم که فکر اینکه با نمره بالا قبول بشوید را از ذهن خود خارج کنید تا هوس پاسخ دادن به همه سوالات از ذهنتان خارج بشود. رعایت همین موضوع باعث می شود سوالاتی که اطمینان دارید را پاسخ بدهید و نمره های منفی شما کمتر می شود. در نتیجه شانس قبولی خود را افزایش داده اید.

4 نکته مهم در دفترچه سوالات آزمون نظام مهندسی

امیدواریم نکاتی که ذکر کردیم مفید و مورد استفاده شما باشه و راهنمای خوبی برای قبولی در خصوص آزمون نظام مهندسی باشد.

دوره های آمادگی آزمون نظام مهندسی در رشته های عمران، معماری، تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی

موسسه سرا با چندین سال تجربه در خصوص برگزاری دوره های آمادگی آزمون نظام مهندسی راهنمای شما برای شرکت در آزمون نظام مهندسی در رشته های مهندسی عمران، معماری، تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی می باشد. برای ارتباط با ما و دریافت راهنمایی در خصوص آزمون نظام مهندسی با تلفن های 14-02122638713 تماس بگیرید.

لیست مطالب کاربردی مرتبط با این مطلب:

مطلب «نکاتی که می تواند قبولی شما در آزمون محاسبات نظام مهندسی را تضمین کند!» چند نکته عملی برای شرکت کنندگان در آزمون عنوان کرده است که می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.